'

Hej!

När jag vaknade i morse och tittade ut igenom fönstret blev jag  överlycklig. Det regnade! Jag tillhör den människotypen som tycker att det är hur mysigt som helst att öppna fönstret några centimeter och höra smattrandet utanför.
Dessutom så är det ju skönt att slippa vattna primörerna och blommorna i rabatten varje dag. Regn gör det också mer "okej" att tända en hel massa ljus i butiken. Jag tänder i och för sig ljus varje dag, men som sagt, det blir mer okej när det är gråmulet. Jag blir också mycket mer påhittig när inte solen distraherar, så idag har jag utökat sortimentet ytterligare! Det blev en till väggljusstake, modell "dubbel". Jag var naturligtvis tvungen att prov-elda en när tillverkningen var avslutad! Tro det eller ej, men det blev om möjligt, ännu mysigare i butiken!


Imorgon består mitt uppdrag av att åka runt och leta efter gamla pallar som vi kan måla och göra fina, det är nämligen en av de saker som många är sugna på att köpa just nu. Antalet pallar i butiken har sjunkit
drastiskt de senaste dagarna, och det problemet måste åtgärdas snarast.
Men jag förstår varför man törstar efter denna lilla delikata möbel,
man kan ju placera dem överallt och ha dem till allt!
Fantastiska små saker det där, pallar.


Just det, ljusstaken var det ju ja! Så här ser den ut. -> -> ->->
Den passar fint på pärlspontsväggen. Men har man någon annan vägg hemma går det med all säkerhet bra ändå.

Ljusstaken blev, i mitt tycke, väldigt fin. Den är ganska perfekt i storlek. Om en väggljusstake är för liten är risken att det ser pluttigt ut, men med lite storlek på den pryder den väggen ordentligt. Uppskattningsvis är den ca 30 cm hög (exkl. hängande prismor), med andra ord lagom stor!

Hoppas att ni alla får en jätteskön helg, och njut av vädret! Oavsett om det är sol eller regn. Glöm inte bort att varje vädertyp har sin charm! Om ni har vägarna förbi Hospitalsgatan 8 imorgon (lördag) så vet jag att en viss Anna blir jätteglad för en in-titt!

Sov gott! /Maria





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0