' Vem är Moa?

Många undrar varför Annas och min butik heter just "Moas Veranda". Det är en alldeles ypperlig undran.
Många utbrister "Jaha, så det är alltså du som är Moa!" när de tittar in i butiken. "Njaaaa..." blir mitt svar då.
Man skulle kunna tro att det är på grund av Norrköpingsikonen Moa Martinsson, visserligen en klok tanke, men dessvärre inte sann. Det är dock en väldigt trevlig koppling!

Vi som äger och driver butiken är jag (Maria) och Anna. (Nu har nog någon förstått kopplingen...)

Min kära kollega Anna har det här med inredning i blodet. Hennes pappa är formgivare och hennes mamma är tapetserare. Inte konstigt att hon har känsla för möbelrenovering, sömnad och inredningsdetaljer! Hon har också haft en handfull butiker innan denna, i Stockholm, i Nyköping och hemma på sin gård. Hon är utbildad inom vitt skilda områden, och har arbetat både i luften och på marken. Imponerande!


Jag heter Maria och är en glad Florist med ett brinnande intresse för inredning. Tur att dessa tu går lite hand i hand! Som jag skrev igår så är jag en liten trädgårdstant fast i en 21-årings kropp. Jag kan nog faktiskt våga påstå att jag har blommor i blodet, istället för inredning. Jag är i rakt nedåtstigande led släkt med både trädgårdsmästare, florister och skogsmullar! Detta är den första butiken jag driver, av naturliga skäl. Tur att jag har någon med flygvana bredvid min sida!


Så, vem är då Moa?
Maria och Annas Veranda blev för långt, så vi fick helt enkelt korta ner det lite.
M(arias)O(ch)A(nna)s Veranda.
Moas Veranda.

Inte så klurigt egentligen va?
Allt är så enkelt när man vet,
och nu vet ni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0