'

Jag vet inte hur ni är, men jag är en obotlig tidsoptimist som i bästa fall hinner med hälften av de saker jag tänkt göra under en dag. Idag var en sådan dag då jag inte hann med så mycket alls, faktiskt. MEN, jag har iallafall kommit ihåg att ta lite kort på några av de saker som dagen idag har innehållit.

Två andra varianter av kransar:

 

 

Bättre bilder på adventskransen som kan beställas i valfritt utförande:

 

Adventsljusstake på Moas vis.
Man ser det kanske inte så bra, men den står på en vit liten söt pall.
Ljusen band jag ihop med jutesnöre och siffrorna 1-2-3-4 finns i butiken till det rimliga priset 39 kronor för alla fyra.

 

Mysiga multihyacint-planteringar! För er som inte sett dessa ljuvliga hyacinter innan så har jag glädjen att meddela att dessa är mycket sötare än de vanliga. Löken består av många mindre lökar, ungefär som en vitlök, och ur varje "klyfta" kommer det stänglar med små vita klockor på.

 

Ytterligare en färg på raggsockorna.

 

 

I helgen som var fick jag ett litet ryck och tillverkade en nio meter lång gran-girland till vårat skyltfönster. Den sattes upp idag och resultatet blev mer än tillfredställande. Dessvärre hade det hunnit bli mörkt tills den var färdiguppsatt, men jag tror ändå att bilden visar er hur fint och mysigt det blev!

 

Under dagen gjorde jag även en kortare som vi har i fönstret ovanför dörren:

Tänk att lite granris man göra så stor skillnad!

 

/Maria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0