' blixt & dunder

Min noggranna vattning av alla växter i morse kändes tämligen onödig när himlen öppnade sig en timma innan stängning. Men det är ju bäst att ta det säkra före det osäkra! Och på tal om osäkert så är det helt galet hur lamslagen en stad kan bli utan elektricitet. Mitt under min sy-sejour blev butiken helt svart. Men jag hann sy klart några saker iallafall!

Påse deluxe.
Lite annorlunda, och mer detaljrika än de jag sytt innan.
Man kan dessutom aldrig ha för många påsar.
Fyll den med Tops, bomullsrondeller, O.B, eller häng upp den bara för att det är sött.
Svaret på frågan "varför påsar?" är helt enkelt "varför inte?".

 

"Grönt är skönt" heter det ju.
Grönt är utan tvekan min absoluta favoritfärg
Den här påsen har en annan slags stängning,
vilket gör att den är jätteenkel att bara hänga upp på en fin krok!
(Såg nu att jag glömt klippa bort två små trådar i varje ände...)

 

(Klicka på bilderna för att se dem i större format!)

Den här sydde jag igår. Perfekt att ha t.ex. mobiltelefonen i.

 

Tänkte även visa er denna:

 

 

När jag hade gjort begravningskransen färdig hade jag lite blommor och blader över.
Av dessa gjorde jag två små söta buketter.
Fint va?

 

Njut av helgen kära vänner!

/Maria

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0